Friday, August 21, 2020

To my grandmother

 


The text is in Hebrew

אל תחפשו קשר בין הטקסט לתמונה. אין. העובדה שיצרתי עוד זיכרון עם המצלמה החדשה והתאריך הספציפי הזה - סיבה טובה להעלות תמונה חדשה שצילמתי ולכתוב משהו אישי.

היתה לי סבתא מדהימה. אני קצת משוחדת, אבל מבחינתי היא היתה מדהימה. כשהיתה בת 18 הגיעה לבדה ממוסקבה לתל אביב כדי להתחיל מחדש. הכירה פה בארץ את אהבת חייה, לא משנה שגם הוא היה רוסי בדיוק כמוה. את סבא לצערי לא הספקתי להכיר, הוא נפטר כמעט ארבע שנים לפני שנולדתי. אבל את סבתא הכרתי. הייתי מאוד קשורה אליה. לפני שעברה לדיור מוגן - עוד הספקתי להכיר מבפנים את הדירה ברחוב גורדון שהיא התגוררה בה שנים, אותה דירה שאבא שלי ואחותו גדלו בה. אני עדיין זוכרת את הארון בו היא שמרה צעצועים וספרים במיוחד בשבילי. בינתיים דודה שלי עברה לארה"ב, והמשפחה המצומצמת שלי עברנו להפסקה ארוכה בכפר סבא. אחרי שסבתא עברה לדיור מוגן (דווקא בהרצליה) - אבא שלי, האחיות ואני היינו מגיעים לבקר אותה כל שישי בערב. לפעמים גם אמא. כל יום הולדת שלה היינו מביאים גלידה פינגווין מכפר סבא כדי לחגוג לה. היא נפטרה כשהייתי בת 17. למרות שהגיעה לגיל מכובד והיו שנתיים של התדרדרות בבריאות שלה ואף אחד לא באמת היה מופתע כשנפטרה, עדיין לי היה מאוד קשה עם העובדה שנפטרה. אני מצטערת שלא הספקתי לתעד אותה בצורה מכבדת של צילום מקצועי. בכל זאת הייתי עדיין נערה ולא הייתי בטוחה עדיין אם בכלל צילום זה הכיוון שלי.

והיום זה יום מיוחד מבחינתי. אם סבתא שלי היתה בחיים - היום זה היה יום ההולדת שלה.

No comments:

Post a Comment