Tuesday, July 9, 2019

Remember

I've seen it at the Facebook group of the photography school that I learned at. A post by Yael Anati. It was written for women and fits also for men. A thing that I should remember. It's in Hebrew, so you can do Google Translate if you don't understand Hebrew. The photo in the end is mine, I just add it

13 טיפים לעצמאיות:
1. סבלנות. דברים לוקחים זמן. לך יקח זמן להבין מי את ומה את עושה מעולה. ואז תצטרכי להכיר בפני עצמך בעובדה שאת מעולה במה שאת עושה. ללקוחות יקח זמן לזהות את זה, אבל בסוף אם תהיי קשובה ללב ולאמת שלך - זה יקרה.
לקוחות יודעים לזהות ולהרגיש ולשלם עבור עבודה שנובעת מתשוקה.
2. אמונה. בעצמך וביכולותייך. אל תתביישי לגבות תשלום על השירות או המוצרים שלך.
זה שיצאת לעצמאות אתמול, לא אומר שאין לך ניסיון מקצועי. תזכרי את זה כשאת מתמחרת. ואל אל אל פשוט אל תתביישי לגבות כסף. כמובן שכדאי לעשות בדיקה מסביב כמה ריאלי לגבות בתחום. וגם את זה קחי בערבון מוגבל.
3. התמדה. פרסמי. ספרי לעולם. שלחי מיילים. הודעות וואטס אפ. לא לחפור ולהתיש אבל כן בהחלט במידה מסוימת טיפה לנדנד. גם אם נדמה לך שחפרת להם, זה בסדר אנשים עסוקים, מוצפים בכל המדיות, מהצד שלהם הם נתקלים בכל כך הרבה מידע שאת - זה עוד טיפה בים ואם את באמת רוצה לצוד את העיניים הנכונות כדאי וצריך לעשות את זה כמה וכמה פעמים ובגרסאות שונות. אנשים צריכים לדעת שאת כאן ויש לך מה להציע.
4. תתערבבי. צאי לשטח. הצטרפי לקבוצות מקצועיות און ליין ואופליין. עולם העסקים הקטנים והבינוניים הוא עולם מופלא ומקביל לעולם השכירים. לכי להכיר, לחפש, לראות מודלים, לפגוש אנשים. בהמשך, את כבר תביני מה משרת אותך בטווח הקצר, הארוך או בכלל לא.
4. קחי עזרה. יהיו לך המון משימות על הראש ולפרש את הדו״ח של הרו״ח ולהצליח לשלם דיגיטלית מה שהביטוח הלאומי כתב לך או לפצח את שיטות התשלום המתקדמות ככל שיהיו זה לא משהו שתרצי לבזבז עליו זמן. קחי אנשי מקצוע לתחומים שאינך מבינה בהם.
5. תני באהבה. עשי משהו בהתנדבות או תעשי משהו שהוא מעבר למה ששולם לך.
תבחרי אדם או עמותה משהו שבאמת נוגע לליבך ותתרמי לו מהידע המקצועי שלך.
כשאת נותנת מתנות או קצת מעבר את הופכת מעסק של אישה אחת לאימפריה של אישה אחת. זה גם נפלא לקארמה.
6. תגדירי מי את. מה את עושה ובעיקר מה את לא עושה, אבל אל תפחדי לסטות קצת מהדרך, במיוחד בהתחלה. יכול להיות שתגלי ערוצי הכנסה חדשים או מוצרים שאת יכולה לתת תוך כדי תנועה. אל תיבהלי מזה תחשבי שאת ממציאה או בוראת משהו מחדש. יש סיכוי שזה יגרום לך להוביל בתחומך.
7. תשחררי. ותתקדמי. אל תתעכבי על לוגו וכרטיסי ביקור וניירות ממותגים ושלט. זה נחמד אבל זה לא המהות. השירות, המוצרים והלקוחות המרוצים שלך הם כרטיסי הביקור הכי טובים שיכולים להיות לך. יש להם פה וחברים ושכנים ומשפחה - הם מדברים עלייך.
8. ניהול זמן. תנהלי את הזמן שלך בקפידה כאילו את מינימום חברה גלובלית. אפילו שבהתחלה את לבד. צרי תכנית, מטרות ויעדים ברורים. הקדישי זמן גם לחופשה ולניתוק מהנייד ומהמסך. את זקוקה לעצמך שפויה ונושמת בקצב סדיר.
9. פנימה לא החוצה. מתחרים. תמיד היו ותמיד יהיו. בסביבה העסקית שלך פועלים קולגות שעושים דברים מדהימים. זה בסדר שאת יודעת על זה אבל את לא חייבת להעתיק מהם ובטח לא לרגל אחריהם כל היום. התבונני פנימה וחפשי מה את יכולה לעשות אחרת, מה השפיץ שלך. איך מסע החיים שלך הוביל אותך להבין הכי טוב בתחום.
10. להגיד לא. בהתחלה את אולי תפחדי שאין לך מספיק עבודה אז את תמצאי את עצמך עושה הכל אפילו שזה לא מתאים או זה ליד וזה לא בדיוק מה שחיפשת. חשבי תמיד אם לקחת עבודה או לקבל לקוחה מסוימת זה מקדם אותך באמת למקום אליו את רוצה להגיע. אל תפחדי על כל ״לא״ יגיעו ״5״ כן. מדויקים ומקדמים.
11. לא לעצור. יהיו לך ימים קשים, לקוחות מרגיזים, תרגישי לחוצה על סף שיגעון. לחילופין יהיו רגעים שאף אחד לא יתקשר, שום מייל לא ייכנס, ואף אחד לא ירשם לתכנית המהממת שלך או לקורס המדהים שבנית, כלום נאדה. פשוט אל תעצרי, זרקי רעיונות לאוויר, תקראי. תחקרי. תתכנני אפילו אם אין למי. תישארי באנרגיה של עשייה והלקוחות יגיעו.
12. איזון. יציאה לעצמאות היא תהליך מורכב וארוך הדורש השקעת אנרגיה. הילדים ובן הזוג שהיו רגילים לקבל אותך במנות מדודות ובזמנים שגרתיים ייאלצו להתרגל ללו״ז מחודש או שינוי בזמן האיכות שתוכלי להעניק להם. תאמי עמם ציפיות, התעקשי על מה שקריטי לך להצלחה והיי קשובה למה שהם צריכים ממך. שום דבר לא יהיה שווה אם תהיי בעלת עסק מדהימה עם כאוס בבית. הבית הוא מקום לנוח ולאגור כוחות, שמרי עליו ככזה.
13. תזכרי למה. למה התחלת? היה לך חלום? הרגשת שהעולם זקוק לך? ידעת שאת רוצה לגעת באלפי א.נשים עם האני המאמין שלך? יצאת לדרך. זה יקח זמן, הדרך ארוכה ולא תמיד סלולה, אין בה תווי חג וימי מחלה ואירועי חברה מגניבים והשקות. אבל כשעשרות לקוחות מרוצים יספרו וימליצו עלייך, תקבלי הודעות מרגשות בוואטס אפ ובמייל, תסתכלי על כמות החשבוניות שהוצאת החודש ותראי את רשימת הדברים שנותרו לך לעשות ותראי שיש שם רק דברים שאת בוחרת לעשות- את תביני שזה פשוט שווה את זה.


No comments:

Post a Comment