Friday, January 15, 2016

Efrat Kolberg on stage at Tel Aviv














אפרת קולברג בבית היוצר, תל אביב
מופע השעה לדיסק הבכורה שלה 
"אל תדברי על פוליטיקה"

תמונות שצילמתי עבור מגזין רעש
הופעה ראשונה שאני צעדת עבורם
הפעם מוסיפה לפוסט משהו שאני בדרך כלל לא עושה פה:
הייתי אמורה לכתוב גם ביקורת מופע למערכת המגזין. אחרי שכתבתי
נזכרו להגיד שמאוד מעריכים את המאמץ,
אבל לא הייתי צריכה לכתוב. הספיק להם שראיינו אותה לקראת ההופעה.

אז במקום שהביקורת שכתבתי לא תתפרסם בשום מקום למרות
הכוונות - מוסיפה פה את מה שכתבתי על ההופעה. במקור היה מיועד
להתפרסם במגזין רעש, אבל לא.... ואני עומדת מאחורי כל מילה שכתבתי פה:

אפרת קולברג משיקה אלבום בכורה. לאלבום קוראים "אל תדברי על פוליטיקה", דיסק מומלץ בפני עצמו. לכבוד הדיסק החדש אפרת הופיעה בבית היוצר, תל אביב. הגעתי עם ציפיות גבוהות ועדיין אפרת הצליחה להפתיע אותי לטובה. 

אפרת קולברג הופיעה עם שירים מהדיסק החדש. בעיקר עם שירים מהדיסק החדש. כשהקהל נכנס לאולם בית היוצר היו כמה דברים ש"חיכו" בפנים. חוץ מהאפשרות לקנות את הדיסק החדש - מודפס רגיל או על דיסק און קי - היו חולצות עם שם הדיסק ועם שמה של אפרת. והיתה הכנה למופפע עצמו. היה מסך מעל הבמה שפעל מהרגע שהקהל נכנס עד שההופעה התחילה. על המסך הוקרנו קטעי וידאו שאפרת צילמה לכמה שירים שלה. 

ההופעה עצמה כללה נוכחות מרשימה. אפרת קולברג (כמובן) ששרה, בחלק מהשירים הסתפקה בשירה, אבל ברוב השירים אפרת עברה בין כלי נגינה. גיטרה (רוב הזמן), פסנתר בשני שירים ותופים. בנוסף אליה ניגנו ועשו ליווי קולי גיא בארתור שניגן על באס, מורן מייזלס שניגנה על קלידים, ליוותה קולית ואחראית על עיבודי הקולות. רוב ההופעה מי שניגן על התופים היה טל כהן. על השיר השני אפרת אמרה שזה שיר חדש ולכן היא צריכה את המילים מול העיניים. מקווה שיצליח. טוב, אז הצליח. זה היה שלב שהיא נשארה לבד על הבמה עם הפסנתר. אמצע השיר הנגנים שלה חזרו לבמה וניגנו איתה. השיר הפך מרוק לייט למוסיקת רוק טהור. הקהל נסחף לזה.

והיו אמנים אורחים, מוזיקאים שאפרת מעריכה ועשו משהו עבור הדיסק. קודם כל אזכיר את ג'ודי ענתבי. ג'ודי ניגנה גם היא בחלק מהשירים של אפרת. בשלב מסוים ג'ודי עברה לקדמת הבמה כדי לשיר ולנגן שיר שלה. בשביל זה טל כהן פינה את מקומו על התופים ואפרת ניגנה על התופים. זה לא מנע ממנה לשיר יחד עם ג'ודי. בחלק נכבד של ההופעה היה עומר נקר שעשה קולות רקע. אוריאנה שפי עלתה גם לדמה לשיר אחד שלה. שיר רוקיסטי שגם הפך לדואט עם אפרת. בשלב הזה אפרת שרה איתה ולא ניגנה על אף כלי. אבל היו שתי בחורות בקהל שהתחילו לרקוד. אפרת ירדה מהבמה כדי לרקוד איתן. הבנות המשיכו לרקוד כמעט כל ההופעה.  סוף ההופעה עלה לבמה גם אוהד כץ בשביל שיר שלו שהוא ביצע בתור דואט עם אפרת.

כל ההופעה היתה מלאה באנרגיות. נראה שהמוזיקאים נהנים להיות שם, מה שמאוד הגביר את ההנאה מהכישרון הבלתי מבוטל של כולם. בין השירים היו קטעי קישור מלאים בהומור. יותר מזה כבר אי אפשר לבקש. 

אחרי כל השירים של אפרת והמוזיקאים האורחים אפרת הודיעה שזהו ואין הדרן, אז היא רוצה את מחיאות הכפיים עכשיו. היא קיבלה עד שהיא היתה מרוצה. היא ביקשה מהאמנים האורחים לחזור לבמה. כולם נכחו שם לשיר הסיום למרות שלא היה בטוח שאוריאנה שפי תעשה את זה איתם בשלב הזה. היא כבר אילתרה.

היו כמה מהקהל שהעירו תוך כדי ההופעה רגע לפני הסוף שהם לא רוצים שזה יסתיים. 

או בקיצור - מוזיקאית בחסד עליון שנתנה עם המוזיקאים שלה ועם האורחים שלה הופעה מדהימה לכבוד דיסק מצוין

No comments:

Post a Comment