Tuesday, June 21, 2016

הסיבות שבגללן התחלתי את הפרוייקט

אז קודם כל - בבקשה בלי רחמים. 

תקופה ארוכה שאני מוצאת את עצמי עובדת רק בעבודות מזדמנות. הרבה סיבות. 
לצלם אני יודעת. זה כבר מוכח. התחלתי להציג בתערוכות בשנת 2008. הצגתי בהרבה תערוכות עד עכשיו. תקופה מסוימת לא מציגה כי אין לי את התקציב. להציג בתערוכה עולה הרבה כסף לאמנים ואין ביטחון שאנשים יקנו את היצירות. אם זאת תערוכה קבוצתית - הרבה כסף לאמנים. תערוכה אישית לבד - לפחות כפול כסף אם לא יותר. כבר דחיתי הצעות להציג בתערוכות שרציתי להציג בהן בגלל שבשביל הזכות להציג תמונה או שתיים בתערוכה קבוצית - האוצרים ביקשו 1000 שקלים (!!!) עוד לפני שמדברים על עבודה עצמה והוצאות על חומרים. גם הדפסת תמונה זה עניין של כסף, אם יש צורך למסגר - עוד כסף. כרגע אין לי תקציב לדברים האלה למרות הגעגועים שלי להציג בתערוכות ולמרות שאני יודעת שיהיו כאלה שיקבלו עבודות שלי לתערוכות. 

יש צלמים שמצליחים להתפרנס מצילום או צילום וללמד צילום. לגיטימי לחלוטין. חלק עושים את זה עבור עיתונים/מגזינים ויש שעושים את זה עצמאי. יש כאלה שמשלבים. כל אפשרות כזאת טובה בתנאי שהצלמים מוכשרים. 

בינתיים אני צוברת ניסיון בצילום מחול והופעות מוזיקליות. התקבלתי למגזין רעש, נכון. אין באמת תלונות. העבודה במגזין נותנת לי אפשרות להכנס חינם להופעות, כבר קיבלתי דיסקים מתנה, צוברת עוד ניסיון בצילום בז'אנר הזה שאני כל כל כך אוהבת לצלם חוץ מהאמנותי הקלאסי, מקבלת עוד פלטפורמה להציג את התמונות שלי עם קרדיט.... היו כאלה שצילמתי בהופעות וכל כך אהבו את התמונות שצילמתי אותם וטרחו לשנות את תמונות הפרופיל שלהם בפייסבוק לתמונות שאני צילמתי. רק להקה אחת "שכחה" לתת לי את קרדיט הצילום כששלושה מהם שינו תמונות פרופיל שלהם בפייסבוק לתמונות שצילמתי ולקחו תמונה נוספת כדי לקדם הופעה נוספת שלהם. רק אחרי שהערתי - תייגו אותי כאילו אני נמצאית בתוך התמונה אבל לא טרחו לכתוב שאני צילמתי. לא ראיתי שמוזיקאים החליפו תמונות פרופיל שלהם לתמונות שצלמים אחרים במגזין צילמו. נראה שזה קורה רק לי מבין הצלמים של המגזין. יש לי סיבה להיות גאה בעצמי על זה. בכל זאת.... מנהל המגזין טורח מדי פעם להזכיר לי כמה אני נחותה מהצלמים האחרים במגזין. לא נורא שהמוזיקאים אוהבים את התמונות שלי ואני כנראה היחידה שלא צריכה להשתמש בפוטושופ. שאר הצלמים במגזין משתמשים בכמויות פוטושופ. וזה אחרי שגם ככה ברגע שהתקבלתי למגזין - מנהל המגזין אמר לי שהמגזין עדיין לא רווחי, אז כולם עובדים בהתנדבות. חצי שנה במגזין, אמנם מקבלת כניסה חינם להופעות, ניסיון, פירסום, מדי פעם דיסקים מתנה, אבל אין מה לדבר על משכורת. 

נכון לעכשיו עדיין אף מגזין אחר לא קיבל אותי. 

הפרסומות בבלוג? החברה שאחראית על זה שייכת לגוגל, מה שגורם להם לחשוב שהכסף הקטן שהם חייבים לי זה פירורים, אז למה לשחרר להעביר לי את הכסף שהם חייבים לי.... אם תזמינו פרסומת בבלוג שלי דרך הפרוייקט (בבקשה שום דבר שכולל בשר, פרוות או טבק) - הכסף יועבר ישירות אליי, התשלום יהיה חד פעמי ואשמח לפרסם את העסק/אירגון שלכם בלי הגבלת זמן. 

חוץ מזה - מתנדבת הרבה זמן בצער בעלי חיים רמת גן והסביבה (חפץ חיים 4, תל אביב). יכולה להגיד שעושים שם עבודת קודש. לא מוותרים על אף כלב או חתול. דואגים שם לאוכל, בריאות ושיקום נפשי לכל הכלבים והחתולים החוסים עד שמוצאים להם בית טוב, וגם אז בודקים שטוב לכלבים והחתולים - גם אחרי האימוץ. יש אפשרות לתמוך בפרוייקט וכמה מהדברים יתחלקו ביני לבין תרומה לצער בעלי חיים רמת גן והסביבה. יש אפשרות להזמין סיכות לחולצה וחלק מהכסף יועבר תרומה. יש אפשרות שאצלם אותכם/ן עם חיות המחמד שלכם/ן וחצי מהכסף יועבר תרומה לבית המחסה. ככה תקבלו משהו תמורת תמיכה ותוך כדי תצילו כלבים וחתולים. 

אשמח לצלם הופעות תמורת תמיכה. אם תתמכו - אשמח לפרסם את ההופעות הבאות שלכם בבלוג גם אם לא אוכל לבוא בעצמי. כמובן שימוש בתמונות שצילמתי אותכם/ן. הוצאתם/ן דיסק והתמונה על העטיפה זאת תמונה שאני צילמתי אותכם/ן או בשבילכם/ן? הדיסק יפורסם בבלוג. תבקשו שאצלם אותכם/ן או בשבילכם/ן בשביל כרזה למופע מחול, הצגה או סרט קולנוע? הכרזה תפורסם אצלי בבלוג. הפרסום הנוסף של ההופעות הבאות, הדיסקים והכרזות מבחינתי באותו מחיר של הזמנת התמונות מההתחלה או הזמנת צילום ההופעה. 

אשמח להתחיל לשתף פעולה עם מעצבי/ות אופנה ותכשיטים. אשמח לצלם עבור מסעדות צמחוניות/טבעוניות, בתי קפה וקונדיטוריות.

לא תתמכו?

No comments:

Post a Comment