Friday, March 3, 2017

I hate to beg, but....


אחרי עוד הופעה שצילמתי למגזין רעש.
לפני שההופעה תפס אותי צלם אחר. הוא הגיע עם שתי מצלמות עם עדשות מפלצתיות. העיניים שלי יצאו מקינאה. תוך כדי שיחה איתו על מצלמות, צילום והופעות - היה משהו שקצת הטריד אותי. ולא, הקינאה בציוד הצילום שלו זה החלק המשני בעניין. הוא לא מטעם איזה מגזין, לא מטעם ההפקה או שום דבר כזה. הוא מטעם עצמו. הוא מגיע להופעות שהוא ממש רוצה ומצלם. אפילו לא מבקש אישור מהמוזיקאים או ההפקה לצלם. זה לעצמו (אבל מפרסם באינסטגרם כדי שיראו איך הוא מצלם). אפילו הוא סיפר שהיו מקרים שביקשו ממנו מטעם הפקות ומקומות שהוא צילם בהם שיפסיק. לא העיפו אותו, רק אמרו לו להפסיק. הוא הפסיק לכמה דקות והמשיך. כן, איך אנחנו הישראלים נראים....
ולא רק זה. הוא סיפר שהוא צילם מישהו ברחוב. הבנאדם ביקש ממנו לא לפרסם את התמונה, לא ביקש למחוק - רק לא לפרסם. אבל זאת תמונה שהוא צילם, אז הוא פירסם. הבנאדם גילה את זה באינטרנט ותבע אותו. הצלם הזה נאלץ לשלם פיצויים של 50,000 שקלים למצולם - לא בגלל שהוא צילם אלא בגלל שהוא פירסם.
ורגע לפני שההופעה באמת התחילה הוא הספיק להגיד לי שאנשים אומרים לו שבגלל צלמים כמוהו לא משלמים לצלמים אחרים. רגע.... אולי האנשים האלה צודקים? אולי בגלל צלמים כמוהו אני צריכה להתחנן על קצת כסף מהצילום.

אל תהיו כאלה. תתמכו בפרוייקט




No comments:

Post a Comment