Wednesday, April 5, 2017

הבקשה

בגלל שאני עדיין לא מצליחה באמת להתפרנס מצילום וכרגע לא מוצאת עבודה אחרת בשביל השלמת הכנסה.... פתחתי שוב פרוייקט מימון המונים. כמה תמכו, אבל כשראיתי שזה "נתקע" וכמה פתאום אמרו לי שהמחירים המגוכחים שאני מבקשת יקרים ובסוף הלכו לחפש שאחרים יצלמו אותם בחינם עם הקונצפט שהצעתי להם..... הגשתי בקשות עזרה למימון מצלמה חדשה משני גופי תמיכה באמנות.

במפעל הפיס מייד ענו לי שהם לא תומכים בקניית ציוד. מבחינת קרן רבינוביץ'.... זאת ההודעה ששלחתי:

 שלום.

אני צלמת (סטילס) ובלוגרית. אני לא רשומה באיגוד האמנים, אז אני לא יודעת אם אני יכולה לבקש ממכם עזרה, מנסה בכל זאת.
השתתפתי בעבר בתערוכות והיום בעיקר מצלמת סטילס של מחול והופעות. מצלמת הרבה עבור מגזין רעש. מבחינת המגזין - בהנהלה טוענים שאין כסף לשלם לצלמים ולכתבים, אז הדבר היחיד שמקבלים זה כניסה חינם וקרדיט צילום.
גם מה שאני מצלמת בפרטי לא מספיק כדי להתפרנס. יש לא מעט שיגידו שהמחיר יקר להם - גם אם זה מחיר של צלמים מתחילים או אפילו פחות. היה מקרה של מישהו שבכלל התחמק מתשלום עבור עבודת צילום שעשיתי עבורו.
אני מפחדת שהמצלמה נשחקת ולא תחזיק עוד הרבה זמן מעמד ולא יהיה לי את הכסף לקנות חדשה.
יש דרך לקבל עזרה כספית למרות שאני לא רשומה באיגוד האמנים? ואם זה מה שחשוב - איך אני מגיעה להרשמה באיגוד האמנים?

תודה על תשומת הלב

זה די ברור מה אני מבקשת, לא? זאת התשובה שקיבלתי:

שלום לך,
אנא, הכנסי לאתר קרן רבינוביץ ובדקי בתחומים השונים אם יש משהוא שאת יכולה להסתייע בו.
אם אינך רשומה באיגוד מקצועי כלשהו את צריכה להראות פעילות אמנותית ופרסום תוצרים אמנותיים (ראי שאלון של הקרן לסיוע לאמנים)

רונית קינן
מזכירת קרן רבינוביץ

אז נכנסתי לאתר שלהם, מילאתי טפסים, כתבתי קורות חיים אמנותיים (לא היה לי טופס כזה קודם למרות העשייה), צילמתי והדפסתי תמונות שמראות שיש עשייה, המשרדים נמצאים לא רחוק מאיפה שאני גרה - אז באתי במיוחד והנחתי בתיבת הדואר של המשרדים שלהם כדי להיות בטוחה שה הגיע. לא קיבלתי תשובה. שלחתי שאלה חזרה למייל שקיבלתי מהמזכירה שלהם. וכתבתי באתר פעם נוספת כדי לדעת מה קורה עם זה. 

היום התקשרו אליי. זה היה קצת מוזר. אני לא בטוחה שזאת אותה אחת שכתבה ואותה אחת שהתקשרה. התשובה בטלפון היתה "קיבלנו את הבקשה שלך". כבר חשבתי שיופי, אם קיבלו את הבקשה שלי - אוכל ללכת לקנות מצלמה חדשה. אבל זה המשיך ל"אבל אנחנו תומכים בקטלוגים, תערוכות, דברים כאלה. אנחנו לא עוזרים במימון מוצרים. תודה גם לך".

בהחלט אחד הרגעים האלה שאני מתחילה לתהות אם אני לא מסבירה את עצמי מספיק ברור. או שאולי הבעיה זה אם אומרים לי דבר והיפוכו. ואם זאת לא הבעיה - אולי אני לא מבינה אחרים כמו שצריך? ואני זוכרתבזמן החיפוש אחרי טפסים מתאימים - ראיתי באתר שלהם שקיימת אפשרות לקבל עזרה כספית בסתר לאמנים נזקקים. כשכתבתי להם שוב דרך האתר כדי לדעת מה קורה עם זה - בסדר, מוכנה בכל זאת להודות בבלוג שלי על העזרה הכספית ולהבליט את זה. אז היום היה הטלפון הזה. 

אני יודעת שאנחנו חיים עכשיו בתקופה שאנחנו אמורים להראות כמה שאנחנו נפלאים. גם בלימודים שהתחלתי לא מזמן אמרו לתלמידים שכולם מצלמים גם תמונות גרועות. צריך לצלם הרבה כדי להגיע לתוצאות טובות, אבל עד אז יוצרים הרבה תמונות גרועות. לאף אחד אסור לראות את התמונות הגרועות - חוץ מבבית הספר לצילום. ככה נלמד ועדיין אף אחד לא יידע כמה גרוע צילמנו עד שהגענו לתוצאה הרצויה. גם פה אני דואגת להראות רק את מה שאני חושבת שיצא טוב, חלק זה גם אחרי אישור של אנשים שצילמתי ו/או של מגזין רעש שעבורו אני מצלמת הרבה כבר יותר משנה (ומקבלת הבטחות שהצוות יתחילו לקבל בקרוב כסף על העבודה). שתי סיבות: אחת זה שבכל זאת אני מצלמת אנשים ואני לא רוצה להביך את האנשים שאני מצלמת. זאת ממש לא הכוונה. הסיבה השנייה זה באמת כדי להראות לאיזו רמה גבוהה של צילום אני יכולה להגיע. אבל זה אחד מרגעי השפל שלי בקריירת הצילום וזה ממש לא קשור ליכולת הצילום שלי. היה לי קשה להישאר עם זה לבד. 

אז אם אתם קוראים את זה ועוקבים אחרי הבלוג - אשמח אם תזמינו ממני עבודות צילום תמורת תשלום. אם אתם עוקבים (וגם אם לא - יש תיעוד בבלוג להרבה דברים שעשיתי) כדאי שתדעו:

בין 2008-2015 השתתפתי ב 14 תערוכות קבוצתיות בתל אביב, יפו ושוהם. זה בלי ללמוד בצורה מסודרת ועם מצלמה ביתית רגילה.

בשנת 2015 קיבלתי הלוואה למצלמה מקצועית. השתתפתי בכמה סדנאות שהיו צילום מודרך של מחול מודרני. גם כפיר בולוטין שהעביר את הסדנאות ומצלם הרבה מחול והפך להיות "צלם הבית" של תיאטרון "בית ליסין" בשנים האחרונות ראה את תהתמונות ואמר שאני משתפרת. המשכתי לצלם הרבה פלמנקו. הרבה בשביל התירגול וכדי לפרגן לאנשים מהתעשייה הזאת. שלוש תמונות שצילמתי את מיכל נתן התפרסמו גם בדף הפייסבוק של מתחם שרונה לצורך פירסום (כולל קרדיט צילום). בדצמבר 2015 צילמתי את ההופעה הראשונה שלי של מוזיקה שלא קשורה לפלמנקו. בעקבות ההופעה הזאת התקבלתי למגזין רעש. בינתיים הספקתי לצלם יותר מחמישים הופעות מוזיקה בז'אנרים של רוק, ג'אז ואינדי. והופעה אחת של פלמנקו בלי מחול. במקרה אחד שילמו לי על העבודה, מקרה אחד - תמונה שצילמתי עיטרה כתבה ב"ידיעות תל אביב" ותמונה אחרת עיטרה כרזות לשתי הופעות אחרות - עם קרדיט צילום בכל המקרים. היה מקרה של מישהו שצילמתי למגזין, הזמין אותי אחר כך בפרטי עם הרבה הבטחות שמסתבר שהוא לא התכוון לקיים אבל כן התכוון שאצלם בהתנדבות. התחלתי לצלם דראג. זה התחיל בהתנדבות. גם בגלל שמראש אמרו שזה בהתנדבות ואני עדיין לא הייתי מורגלת לצלם כאלה דברים, אז מבחינתי זה היה לימודי. בסוף נהייתי "צלמת הבית" של ליין הדראג המסוים הזה. והתחילו לשלם לי. הובטח לי (ואני מאמינה שהתכוונו לזה) שבכל פעם שיגיעו הרבה אנשים - גם אני אקבל תשלום על העבודה שלי. וזה עדיין לא מספיק לי כדי להתפרנס. עוד יכולות ותירגול: מתנדבת קצת יותר משנתיים בצער בעלי חיים רמת גן והסביבה. בעיקר עושה שם דוגי ווקר, אבל מדי פעם מצלמת להם כלבים חוסים כדי לעודד אימוץ אצלם. חוץ מכלבה אחת שה"בעיה" היחידה שלה זה שהיא שחורה (אבל לדעתי מושלמת) - כל הכלבים שצילמתי עברו לבתים אחרי אימוץץ צילמתי גם את הכלבים שלי, כולל הכלב שבעצמי אימצתי מבער בעלי חיים רמת גן והסביבה. ומצלמת הרבה אוכל. גם בגלל שעכשיו כולם מראים בפייסבוק מה הם אוכלים, אבל בעיקר בשביל תירגול ולהמליץ על מקומות טובים שאכלתי בהם שהאוכל בו טעים ונראה כמו אמנות בפני עצמה - רגע לפני שאני אוכלת. 

אז במקרה שאתם רוצים צילומי חוץ שלכם, של הכלבים שלכם ו/או תמונות שלכם עם הכלבים שלכם. אם אתם אמני במה ורוצים צילומים - יש אפשרות לצילומי חוץ, צילומי סטילס בחזרות/הקלטות/הופעות. בהכל תהיה לכם אפשרות להשתמש לעטיפות דיסקים ו/או שיווק (כולל כרזות, פייסבוק והבלוג הזה). יש אפשרות לצילומי אוכל לעסקי אוכל צמחוני/טבעוני. כרגע יכולה להתחייב בעיקר לצילומים בתל אביב  - יפו, אלא אם יש דרך להגיע אליכם או איתכם למקומות אחרים. ואם זה ממש כולל מקום מרוחק של יום שלם או עם שינה - אצטרך לבדוק גם סידור לכלב שלי אצל אנשים שאני סומכת עליהם.

אםשר להשיג אותי בכתובת המייל ornati.timen22@gmail.com

   


את הפלאייר והלוגו עיצבה לי שירן סיבוני.
היא גם עיצבה לי את תעודה מקסימה שאפשר להזמין גם
בלי קשר לצילומים ובלי קשר איפה אתם גרים. 
אבל כמובן בתשלום. ככה זה נראה:


No comments:

Post a Comment